?

Log in

No account? Create an account
 
 
20 August 2011 @ 10:50 pm
.055  
okay I know I disappeared and that's why this is gonna be a loooong post lol.
first things first, the icons that have been sitting in my hard drive for a while...

5 Doctor Who
5 The Devil's Whore
20 Game of Thrones












I had planned to do more but real life and laziness and my obsession with watching all of Iain Glen's films got in the way (that's Jorah if it isn't obvious from the amount of icons I've made of him yet. haha.) Most of these were made for gotelite. Next!


15 Various Period Drama icons
for the awesome battle over at iconsecrets (+ 5 alternates)








ALTERNATES


I thought of cutting this up but I like the way it looks like as a set. lol. head on over to the Teal Battle Post and check out the beautiful works of my teammates ohgollygeedamn and winterlillies. And then go check out the rest because everything truly is amazing.

and finally...

20 Dany/Jorah for 20inspirations + 15 Alternates




theme, theme, texture, paint/boxes, mirror/icon (motorized)

icon (born_butterfly), divided, photo/texture, texture/blend, texture

wordy, music, blend, boxes, icon (calikalie)

blind, theme, theme, icon (letsey_x), reverse


Or I used to make complex icons didn't I? But I found this set so frustrating. Maybe because I knew I was supposed to make them complex so I ended up trying to hard. I may also have been tipsy when I made that last icon. lol. I just fell in love with that text texture and wanted to use both sides of it. XD I've also been experimenting with creative giffing which is how #11 came to be. and yeah, also...

ALTERNATES




There were a lot more but these are the ones that aren't ugly. lol. sorry I seem to be in the sort of mood where I hate everything I do even though most of these aren't really that bad. oh well, I'm hoping my muse returns soon :/

sooo....that's it! I have to go collapse now XD
 
 
 
(Deleted comment)
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 10:22 am (UTC)
lol at least my desperate attempt to not make everything yellow worked XD
(Deleted comment)
(no subject) - theotherayn on August 21st, 2011 10:31 am (UTC) (Expand)
(Deleted comment)
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 10:27 am (UTC)
aw, thanks<333 haha yeah, the experimenting...not sure all of them worked but at least I tried. and JORAH/DANY FOREVER! I WILL GO DOWN WITH THIS SHIP etc etc XD
justonebeat on August 20th, 2011 03:41 pm (UTC)
OMG THESE ARE FUCKING STUNNING! seriously i just love them all so much!
my favs are definitely the ones you used in the preview :) they are all so amazing and the complex theme you have fit it so well! LOVE THEM!
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 10:51 am (UTC)
THANK YOU SO MUCH<333 (and they're my faves too^^)
GPAGES ❝ CAPSLOCKER: office ☍ soulmateswildpages on August 20th, 2011 05:19 pm (UTC)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

YOUR ICONS OMG THEY MAKE ME WEEP I SWEAR THE WAY YOU USE LIGHT I JUST CAN'T EVEN BEGIN TO DESCRIBE HOW MUCH I LOVE IT

YOUR PERIOD DRAMA ICONS ARE. STUNNING. FLAWLESS. EVERYTHING. GUH.

THE BATCH FOR 20INSP IS JUST SO AMAZING. YOUR COMPOSITIONS ARE ALWAYS AMAZING BUT IN THEEEESE I MEAN WOW #1, 5, 15 AND 17 AND 18 I AM JUST SPEECHLESSSSS. AND YOUR USE OF TEXT IS BRILLIANT.
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 11:02 am (UTC)
OH WOW THANK YOU SO MUCH!<3 REALLY I DON'T HAVE WORDS FOR HOW HAPPY YOUR COMMENT HAS MADE ME SO HERE HAVE A HUG FROM NINE

(no subject) - wildpages on August 21st, 2011 12:29 pm (UTC) (Expand)
C.: ASOIAF || D/D >> My Sun And Starssky_magenta on August 20th, 2011 11:24 pm (UTC)
your gorgeous icons are really making me want to ship Jorah/Dany :D
I especially love 5, 7, 11(!!), 14 and 20! your alternates are just as good as your entries for this round.
well done!
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 11:04 am (UTC)
come over to the dark side bb! though honestly I really wasn't this invested in them in the books so blame HBO for hiring Iain Glen lol XD
and thank you<3
whatthedeucelibrary_of_sex on August 21st, 2011 06:20 am (UTC)
Your work is complex. Period. You probably made yourself think harder than you should have to do that batch, but it paid off anyway cuz the work is remarkable! Also, hat's off to you for having to work both characters into each piece. That would have killed me!

The crops and blocking effect in 4 are completely flawless. And he colros are so bright and full!

Dig how you mirrored both images in 5. Lovely touch, esp. with the rich green in the Dany images!

6 is eerie and strange and beautiful. It's got such a brilliant composition, and the blending is amazing!

Adore how 7 works a wider crop right next t oa close one. And again, the bright green is fabulous. You did a lovely job tying the images together with the reversed text! Very clever!

Dying over how flawless the blending in 10 is! And it makes such a deep impact cuz of the monochromatic red with the bright white text right down the middle! That is deinitely my fave in this batch!

20 is just plain hilarious. Only one other person has done an animated icon for this round and yours is so cool with the inversely colored images!
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 01:41 pm (UTC)
I think it was the two people that got to me too haha. I just wanted to do something other than the big head/little person kind of composition that I love to make so...I still feel I sorta failed in that respect and that's what frustrates me. but don't mind me, I'm just in a rutty mood lol

and as always thank you so much for your wonderful feedback Kim! Haha, I actually wanted to make more animated icons like 11 and 20 but the idea struck me like a day before the deadline so I ran out of time haha

(no subject) - library_of_sex on August 21st, 2011 06:07 pm (UTC) (Expand)
Anja: pic#101129103theriakx on August 21st, 2011 01:22 pm (UTC)
Photobucket

These are perfect. Some little perfect pieces of art. I want to draw little hearts all over my screen. This is would these do to me.
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 07:04 pm (UTC)
lol omg that gif<3 and no, you're awesome! THANK YOU SO MUCH BB<3333
Heather: Game of Thrones - Beginsetentpet on August 21st, 2011 03:55 pm (UTC)
these are absoutely gorgeous!!
theotherayntheotherayn on August 21st, 2011 07:01 pm (UTC)
aw, thank you^^

and your icon is beautiful<3
so i reckon he was actually shagging the dog.spittingfish on August 22nd, 2011 03:07 am (UTC)
long comment a-go-go:

18 of game of thrones. savinnnnng, ugh. amazing. I love how blurry you've made it and I love how well his hair looks!

TEN AND NINETEEN OF 20 INSPIRE. UM. AMAZING. I feel like I did almost all Dany/Jorah and mine was just general GOT so assume that I'm crazy about them, thanks.

Seven is also just gorgeous. Always in love with how you use text - btw you're aware you're one of my favorite icon makers basically ever, RIGHT. Yeah.

Needs more Ninth Doctor. Obviously.
theotherayntheotherayn on August 22nd, 2011 07:10 pm (UTC)
haha, I was actually trying to smudge the background a la zoicite and then promptly gave up because I'm too lazy and just blurred it all XD

DANY/JORAH<333 I'm so obsessed with them right now. I sorta feel like I'm cheating on Nine/Rose lol and yeah obviously. I had more Nine icons actually but was feeling bleh about them.

and aw, thank you<3 that really means a lot *virtual hug*
visionsbeyond: arya starkvisionsbeyond on August 22nd, 2011 12:51 pm (UTC)
OMG every GoT icon is to die for! God Bless the costume dept indeed! xD The mirror version of Dany and Jorah is so stunning and texture is EPIC! Excellent use of text in many of these! :D
theotherayntheotherayn on August 22nd, 2011 07:23 pm (UTC)
THANK YOU!<3 and lol i blame that yellow shirt for basically turning me into a drooling fangirl XD
Goosey: (Game of Thrones) Ser Jorahkeeper_of_stars on August 22nd, 2011 06:18 pm (UTC)
Oh, gorgeous! I love the Dany/Jorah ones! Snagging one of the ones from the first set. :)
theotherayntheotherayn on August 22nd, 2011 07:43 pm (UTC)
thank you! haha, i seriously cannot make enough icons of them^^
Trinity15: GOT: Jorah 1triniroslin15 on August 22nd, 2011 06:29 pm (UTC)
fantastic icons! great work :)
theotherayntheotherayn on August 22nd, 2011 07:43 pm (UTC)
thank you! :D
Paperback Writerwickedground on August 22nd, 2011 06:34 pm (UTC)
Dany/Jorah icons!!!!! I love you forever. Why must my stupid macbook be broken. Can't upload (surfing via smartphone)
theotherayntheotherayn on August 22nd, 2011 07:45 pm (UTC)
haha, don't worry bb, this post will still be here when youur macbook's fixed and who knows I may even have more XD
there are no clean getawaysraikune on August 22nd, 2011 09:46 pm (UTC)
yesss dany/jorah ♥
theotherayn: ASOIAF what do you pray for?theotherayn on August 26th, 2011 10:09 pm (UTC)
Lex Deletia: movie; mists morgaine 2afeastforme on August 24th, 2011 04:22 pm (UTC)
Aaaaaaah!
I was waiting for a new update since forever but it has worth the wait!
The icons you made for 20inspirations are amazing! I've had a hard time voting because I wish i could've just voted for all. But, to be honest i think that the "letsey_x" inspired one won my heart. It's amazing. So warm and still so strong!
Plus I'm in love with the Tyrion/Sansa one because it's fuckingly pretty and the one with Lizzie Bennet is oh-my-heart BEAUTIFUL.

No, really I'm not your fan. Not at all.
theotherayntheotherayn on August 26th, 2011 10:24 pm (UTC)
aw, thank you so much!

and the fan thing is entirely mutual. that mists of avalon icon is gorgeous! omnomnom<3